Kariérové poradenství
Kariérové poradenství je proces, v rámci kterého má každý z Vás v průběhu celého svého života možnost poznat a rozvíjet své schopnosti, dovednosti a zájmy. Umožňuje Vám řídit svou individuální dráhu ve vzdělávání a odborné přípravě, v práci i v jiných oblastech, a využívat k tomu schopnosti a dovednosti, které máte. Rozvíjí dovednosti pro řízení vlastní kariéry, kariérové kompetence.
Kariérové poradenství můžete využít kdykoli v průběhu Vašeho života, když:
- zvažujete kam na školu, hledáte další vzdělávání,
- hledáte práci, vracíte se do práce po rodičovské dovolené,
- uvažujete o změně práce, nejste v práci spokojeni,
- uvažujete o podnikání, přemýšlíte jak sladit osobní a profesní život,
- nevíte, jaká práce je pro Vás ta pravá, aby Vás bavila, dávala Vám smysl
- potřebujete další názor, úhel pohledu, podporu...
Co o nás říkají klienti, kteří využili našich služeb, se můžete podívat zde: https://youtu.be/GH72J32Ymw4
V co věříme:
- v právo na seberealizaci pro každého
- v možnost volby a šanci na pomoc
- že každý se může zlepšovat
- že každý je tím nejlepším expertem na svůj vlastní život a sám nejlépe ví, co je pro něj dobré
Co byste o nás měli vědět:
- respektujeme jedinečnost klienta
- klademe důraz na osobní růst a osobní spokojenost klienta
- spolupráce s námi je v duchu partnerství
- poskytujeme odborné a profesionální služby
- zaručujeme důvěrnost služeb
- zachováváme si nestrannost
Co můžete očekávat od našich poradců:
- otevřenost a dostupnost služeb široké veřejnosti
- vstřícnost, přátelský a profesionální přístup
- pomoc při mapování vaší aktuální situace a potřeb
- pomoc při hledání možností, cest a řešení, při rozhodování
- průvodce při hledání a dosahování cílů
- zpětnou vazbu na cestě k cílům
Co čekáme od klientů:
- chuť na sobě pracovat
- osobní nasazení a aktivitu
- zodpovědný přístup ke spolupráci
Jaké je naše kariérové poradenství:
Organizačně:
- Jedno sezení je obvykle na 1 – 1,5 hod.
- Je třeba si jej předem dojednat. Domluvit si schůzku můžete osobně, telefonicky či mailem.
- Potkat se můžeme osobně nebo online (Skype, Teams aj.).
- Délka spolupráce s našimi poradci záleží na konkrétním obsahu Vaší zakázky.
Poradenství může být:
- individuální krátkodobé – někdy pomůže jen to, že svůj problém proberete s někým nestranným a nezávislým. Uděláte si ve věcech jasno a pak už si poradíte sám. K tomu může stačit i jedna nebo dvě schůzky.
- individuální dlouhodobé – dlouhodobá spolupráce s klientem, který se rozhoduje, plánuje a realizuje kariérní změny, může trvat třeba i 10 sezení (tj. třeba 8 měsíců).
- skupinové – je vhodné pro lidi se společným cílem. Přidanou hodnotou je, že se problém řeší ve skupině, člověk na něj není sám a může se inspirovat zkušenostmi a přístupem druhých. Stačí se na nás obrátit a domluvíme s vámi skupinový workshop kariérového poradenství dle vašich potřeb. Není stanoveno žádné věkové omezení. Aby workshop fungoval, jak má, jedna skupina by neměla překročit počet 12 osob.
Obsahově:
- Téma zakázky si vždy přináší klient.
- Klient je expert na svůj život. Klient sám nejlépe ví, co chce a co potřebuje, co je pro něj dobré. Někdy je ale situace v klientově životě nepřehledná, zmatená, klient se nemůže nebo nechce rozhodnout, co dělat. Poradce je tu od toho, aby klientovi pomohl zmapovat jeho aktuální situaci, odhalit konkrétní problém a definovat si cíl, kterého chce klient dosáhnout. Při poradenství si klient může ujasnit priority, vybrat si vhodné řešení a naplánovat postup, jak nejlépe dosáhnout svého cíle.
- Metody a techniky, které při poradenství používáme, směřují k motivaci a aktivizaci klienta. Výsledkem setkání je vlastní plán osobního rozvoje. Klient musí být ochotný uchopit svůj život do svých rukou a aktivně se podílet na svém osobním růstu.
- Poradce je průvodce na Vaší cestě, může ukázat směr, může Vám dát zpětnou vazbu na Váš pokrok a postup, ale nemůže za Vás rozhodnout. Cesta, po které jdete, je vždy jen a jen Vaše. Za její průběh a výsledek cesty, za dosažení nebo nedosažení cílů, za úspěch či neúspěch jednání je vždy zodpovědný klient.