Pravidla kariérového poradenství
Zásady služby
- Služby kariérového poradenství jsou poskytovány bezplatně.
- Poradenské služby poskytujeme v prostorách střediska INFO KARIÉRA (Tylova 33, Plzeň) nebo online.
- Kariérové poradenství je poskytováno na základě ústní dohody. O této skutečnosti je učiněn písemný záznam, který obsahuje popis zakázky požadované klientem.
- Obvyklá délka konzultace je cca 60 - 90 minut. Při pozdním příchodu klienta na domluvenou konzultaci se její délka neprodlužuje.
- Počet a frekvence konzultací jsou stanoveny na základě vzájemné dohody.
- Poradci jsou povinni zachovávat mlčenlivost (podle §100 Zákona o sociálních službách č.108/2006 Sb.) o všech sdělených skutečnostech a nesdělují žádné informace ani úřadům, ani dalším osobám, včetně příbuzných klientů či jejich zaměstnavatelům. Jedinou výjimkou je ohlašovací povinnost v případě závažných trestných činů.
- Poradci kariérového poradenství kladou důraz na aktivní účast klientů a jejich zapojení do rozhodování.
- Spolupráci s poradnou může klient kdykoliv ukončit bez udání důvodu (stačí telefonické nebo písemné sdělení o ukončení).
- Poradci kariérového poradenství si vyhrazují právo odmítnout jeho poskytnutí v případě, že:
- se klient dvakrát bez včasné omluvy nedostaví na domluvený termín konzultace
- se klient chová agresivně nebo jeho chování vykazuje známky užití omamných látek (např. alkohol, drogy)
- řešená situace přesahuje kompetence poradce (v tomto případě poskytneme kontakt na jiného odborníka)
- O průběhu kontaktu klienta se střediskem je vedena evidence, která slouží pro statistické účely poradny. Dokumentaci tvoří záznamový arch, který obsahuje téma zakázky a základní osobní údaje (jméno, bydliště, telefon, e-mail, věk) včetně datumů jednotlivých konzultací. O uchovávání základních osobních údajů podepisuje klient písemný souhlas v souladu s GDPR. K těmto záznamům nemá kromě poradců INFO KARIÉRA nikdo přístup a kontaktní údaje jsou využívány čistě pro potřeby komunikace s klientem ohledně realizace konzultací.
Práva a povinnosti klientů
- Klient má povinnost aktivně spolupracovat na řešení své situace.
Poradci neřeší situaci klientů místo nich, ale podporují je v tom, aby svou situaci mohli zvládnout. K tomu je potřebná spolupráce ze strany klienta, vždy v rámci jeho možností. Jestliže však klient na řešení své situace nespolupracuje, nemůžeme mu naše služby poskytnout.
- Klient má povinnost plnit úkoly, které byly stanoveny na schůzkách kariérového poradenství.
- Klient má povinnost respektovat dohodnutý čas konzultace a včas oznámit svou neúčast na konzultaci.
- Klient má právo na ukončení spolupráce kdykoli v jejím průběhu.
- Klient má právo na nahlédnutí do své dokumentace.
- Klient má právo na ochranu svých osobních údajů.
- Klient má právo si stěžovat.
Jestliže klient není spokojen se způsobem nebo kvalitou poskytování služeb, má právo si stěžovat písemnou formou (na adresu sídla KCVJŠ Plzeň) a přispět tak ke zlepšení práce střediska INFO KARIÉRA.
Etické zásady
Řídíme se etickým kodexem International Associacion for Education and Vocational Guidance (IAEVG). Zásady si můžete přečíst v PDF souboru níže.
Soubory
Příloha | Velikost |
---|---|
![]() | 125.11 KB |